Na een lange stilte is hier dan eindelijk weer een update , er is ondertussen vanalles gebeurt en dat krijgt u zo allemaal te lezen!

 

Het begon allemaal in de winterstop, alle onderdelen die een tractor nodig heeft om te kunnen rijden kregen  allemaal plek achter het plaatwerk, natuurlijk ging dit niet zonder slag of stoot, na veel passen en meten mag het resultaat er zijn. Maar een mooi uiterlijk trekt natuurlijk geen meter extra, zo werd er voor de wedstrijd in Assen ook iets dieper in de machine dingen aangepast. Wat meer vermogen proberen te vinden. Met een volle klasse van 11 deelnemers gingen we van start, na een mindere start van de machine ging het helaas verder in een stuiterbal ritme. De snelheid er uit en vol in toeren zonder enige moeite een groot gat spitten was de uitslag, een 5e plek was het resultaat.

 

Maar ondanks een tegenvallende prestatie was het humeur niet minder, de veranderingen pakten goed uit. Om nog een wedstrijd te testen op een betere baan werd er in Herweijnen een nieuwe poging gedaan. Die poging was direct een serieuze want het hoogste treetje op het podium was voor Van Stappust, en dat bij een wedstrijd waar ook de concurrentie zich liet zien.

 

We hadden goede moed verzameld met deze resultaten en gingen dan ook opgetogen richting de eerste competitie wedstrijd van het seizoen in Wekerom, conculega's Up en Down en Steel2Steal bleven die dag met de machine op het thuis honk spijtig genoeg schade/ de machine niet klaar.

 

Op een nieuwe locatie, een verse baan die ons niet genoeg had te bieden. Bij de start had de machine duidelijk moeite met de grip en koppeling. Deze 2 waren zeker niet 4 handen op 1 buik dat resulteerde in een te langzame start waar juist snelheid nodig is voor de rest van de run. Het resultaat, 2 grote gaten in de klei gespit en plek 6.

 

Ondertussen had de chef zijn willie Wortel bolwerk weer eens laten draaien wat uit eindelijk een nieuwe grille opleverde. Een betere flow aan de inlaat kant van de turbo.

 

Maar ook een technisch puntje van aandacht voor de koppeling, deze was ondertussen door de jaren heen wel toe aan een flinke opknap beurt. Zo ongeveer een compleet nieuwe werd er in elkaar gezet. Dit alles voor de wedstrijd in Erichem.

 

De chef klust alle problemen en verbeter punten op dit moment alleen de deur uit, op het moment dat ik deze onzin typ staat er een slijptol/snijbrander op het achterste van de machine om kilo's er af te krijgen. 

 

terug naar het verhaal over Erichem, met een dijk van een 1ste run 109m en een beetje werd een finale plek afgedwongen. 

De finale als eerste rijden is altijd een dingetje, wat doet de eerste en je kunt je daarop anticiperen. maar er moet iemand het spits afbijten en met een run van 104 meter was genoeg voor plek 3!

 

Op naar Loerbeek

JoomShaper